A „Megbecsülés-kampány” lépései (I.)

(1.) Tán még az első Covid-karantén előtt történhetett, hogy Liz Szokoli és Vass Balázs Ákos felvetették, hogy ideje lenne a szociális munka társadalmi presztízsét egy kissé megerősíteni – mondjuk – valamilyen kis-videóval, stb.

(2.) Elindult erről egy beszélgetés, melyhez Farkas Tamás egy könnyen megvalósíthatónak látszó, és hatékony ötlettel csatlakozott: béreljünk egy házfelületet! Ő a pesti „Blahán”, a „Deákon” vagy a „Moszkván” javasolta – öt emeletnyi méretben.

(3.) Rögvest le is teszteltük, hogy: „Hol és mennyiért?” Nem volt egykönnyű feladat olyan hatemeletes pesti bérházakba bejutni, ahol már nem lakik szinte senki, mert airbnb-nek, panziónak, üzletnek van kiadva minden. A sokadik helyre felcsöngetve, a kaputelefonban, végre megszólalt egy sztentori, angol hang (valszeg lakásbérlő), hogy: “Hi !” Viszonylag hamar sikerült vele megértetnünk, hogy a homlokzaton lógó reklám-molinó bérleti díja felől érdeklődünk, és hálásak lennénk, ha megadná a közös képviselő telefonszámát. Megadta.

(4.) A közös képviselő először persze hallani se akart arról, hogy megmondja, mennyi az öt emeletes molinó havi bérleti díja, de megszánt bennünket, és bíztatóan ennyit mondott: “Mondjanak egy számot, és én majd hümmögni fogok, ha eltalálják.” Így derült ki, hogy egyetlen óriás-molinó elkészíttetése és egyetlen havi bérleti díja (valszeg) sok millióba kerül (!?) Vagyis ez az egyszerűnek látszó ötlet messze meghaladja a péterfillérjeinkből valaha is összegyűjthető mennyiségű forintot.

(5.) De a legjobb mentő ötletek a “gödör alján” születnek. Kitaláltuk, hogy nem is kell legyártani a reklám-molinót! Elég, ha virtuálisan feltesszük a házfalakra!
Az internet a barátunk – feltéve -, ha jól használjuk! A Google Maps program bármely helyszínről jól alakítható képet ad (ingyen és jogtisztán), amire csak rá kell Photoshop-pal illeszteni a saját kampány-logónkat, és már mehet is a Netre a virtuális kép!

(6.) De mi is lehetne egy igazán hatásos, „durranós” kép és szöveg a virtuális giga-mega molinón? A nulladik ötlet így hangzott:
Egy függőlegesen álló hatalmas gyufaszál a gigaposzteren, a Blahán. A gyufa feje már elégett ( = “Ki vagyunk égve!” = ), és ezt az üzenetet a nem-szakemberek is értik.
A gyufa feletti felirat: “Szociális munkás vagyok…”
a gyufa alatt folytatódik: “… de nem akarok így kinézni!”
Alatta nagy betűkkel: “BÉREMELÉST!”

(7.) F. Zámbó István, festő (az “AE Bizottság” zenekar oszlopos tagja) készítette el az első gyufa-képet.
Az ő ötlete volt, hogy tegyünk angyalszárnyat a gyufára. (Több mint zseniális ötlet! Köszönjük!)

Juhász Ibolya grafikus Szupermanes ötleteket hozott.
A szavazás-nyertes sárga hátterű képek szerzője
a legnagyobb sajnálatunkra – névtelen szeretne maradni. OK!
Aztán gyúrtuk-gyúrtuk a képeket, a szövegeket, ezerrel.
Kb. innen indult a „Megbecsülés-kampányunk”.

A további kampány-lépéseket külön posztba tettük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

(0)