A „Megbecsülés-kampány” lépései (II.)

(A kampány alapfeltétele: ne legyen beazonosítható az a résztvevő, aki ezt kifejezetten kéri.

Ez a feltétel azért látszik elengedhetetlennek, mert a kollégák közül túl sokan tartanak állásuk elvesztésétől abban az esetben, ha a főnökük számára kiderül egy érdekvédelmi kampányban való részvételük. Ezért aki kéri, anonim maradhat.)

A „Megbecsülés-kampány” további lépései:

  1. A legnagyobb szavazatszámot elért posztert (Photoshop programmal) virtuálisan ráillesztjük a 46 legnagyobb lakosságszámú helyi önkormányzat (tehát a 23 fővárosi kerület és a 23 megyei jogú város) központi épületének virtuális homlokzatára, vagy elé, egy nagy virtuális táblára. (Lásd: https://hu.wikipedia.org/wiki/2019-es_magyarorsz%C3%A1gi_%C3%B6nkorm%C3%A1nyzati_v%C3%A1laszt%C3%A1s)

Az önkormányzati épületek képét a Google Maps Street-view programmal +
a posztereket tartó táblákat a Placeit programmal +
a képeket a Gimp grafikai szerkesztővel fogjuk összemásolni.

Így néz ki az első, elkészült virtuális látkép (Főv.II.ker.Önk.):

  1. Elkészült továbbá néhány „extra helyszínű” virtuális plakát is (pl. a sivatagban, vagy a Hortobágyi kilenc lyukú hídnál, mondván: kb. akkora esélyünk van arra, hogy a döntéshozók meghallgassanak bennünket, mintha a sivatagban tennénk ki társadalmi és anyagi megbecsülést szorgalmazó tábláinkat.)

  2. Az így elkészült képeket bárki letöltheti és terjesztheti (= tovább oszthatja) a nyilvánosan megosztott Google Drive-ból.



  3. Minden kollégát arra kérünk, hogy gyűjtse össze lakóhelye döntéshozóinak legális(!) elérhetőségeit, és a helyi közélet internetes linkjeit, ahova majd küldeni fogjuk a virtuális poszter-képeket. Ezekre az e-mailekre és facebook oldalakra gondoltunk:
  • helyi polgármester (= nyilvános infók);
  • helyi önkormányzati képviselők (= nyilvános infók);
  • helyi facebook csoportok (a települési önkormányzat által indított és moderált nyilvános csoportok);
  • helyi facebook csoportok (amelyeket a helyi lakosok indítottak és moderálnak, és amelynek a polgármester is tagja);
  • helyi facebook csoportok (amelyeket a helyi lakosok indítottak és moderálnak, de amelynek a polgármester nem tagja);
  • Messenger beszélgetős csoportok. Ilyen csoportba („Messenger-chat”) az ismerőse veheti fel a helyi polgármestert, és a helyi képviselőket. S, ha oda küldjük a képet, akkor azt nem lehet kimoderálni. (Messenger-chat esetén a képet célszerű a szövegbe is illeszteni és képként is csatolni.)

Itt van pl. Veszprém megye nyilvános adatbázisa:

http://www.kormanyhivatal.hu/download/c/b6/30000/Telep%C3%BCl%C3%A9si%20%C3%B6nkorm%C3%A1nyzatok%20adatai.pdf

Vagy itt van pl. Aszód polgármesterének nyilvános e-mailje:

http://xn--tosz-5qa.hu/szolgaltatasaink/onkormanyzati-adatbazis/?telepules=kozep-magyarorszagi-regio-6%2Fpest-megye-14%2Faszodi-jarasi-hivatal-107%2Faszod-102

  1. Aki az (4.) pontban felsorolt e-maileket és/vagy facebook oldalak linkjét megküldi a
    gosztonyi.geza@gmail.com > e-mail címre, az egyúttal ki is választja, hogy mely további önkormányzatokat „rohanjunk le” előbb. Ahonnan előbb kapjuk meg a település közéleti linkjeit, arról a településről előbb fognak elkészülni a virtuális képek.

  2. Legegyszerűbb, ha mindenki belemásolja az általa összegyűjtött linkeket és e-maileket ebbe a kérdőívbe és elküldi: A kérdőív linkje:  https://my.survio.com/D0O1L1Z8E4O7L3F9S9Z3/designer#edit
    (A Survio programról még nem tudjuk, hogy tényleg csinál-e automatikus adatbázist:).

    Akinek az egyszerűbb, hogy simán a < gosztonyi.geza@gmail.com > e-mail címre küldi, az is jó megoldás.

  3. Kérjük, hogy mindenki jelezze azt is, hogy ő saját maga milyen terjesztést tudna vállalni. Mindenki e 4 válasz-lehetőség közül választhat:
  • Saját facebook oldalára teszi fel a poszter-képet + és azt megosztja a facebookos ismerőseivel;
  • Személyesen küldi el a letöltött helyi képet a helyi címzetteknek;
  • A helyi címeket/linkeket megküldi a közös adatbázisba + és ő is küld képet az ország más területén élő címzetteknek (olyanoknak, akiktől tehát nem függ az ő egzisztenciája, mert nem-helyi döntéshozók (= internetes címeiket a központi adatbázisból fogja megkapni);
  • Csak a helyi címeket/linkeket küldi meg a központi adatbázisba, de ő maga nem szeretne senkinek semmit se küldeni.
  1. A kapott e-mailekből és kérdőívekből nyert címeket/linkeket a kampány adatbázisában egyesítjük.
  2. Kísérő szöveget is készítünk a kép mellé, amit a feladó – belátása szerint – vagy használ vagy sem, és úgy küldi el a képet (és a szöveget) a címzett(ek)nek.
  3. A képet terjeszteni fogják:
  • a kollégák, tehát mi saját magunk;
  • az ügyünkkel szimpatizáló önkéntesek.
  1. Célunk, hogy az ország 3.178, tehát valamennyi települési önkormányzatának döntéshozói részére eljuttassuk ezt a virtuális plakátot, és őket is felszólítsuk arra, hogy adjanak több:

MEGBECSÜLÉST! … a szociális munkásoknak (is)!”

  1. A korábbiaknál sokkal intenzívebben szeretnénk támogatni ágazati szakszervezeteink bérharcát, mert úgy véljük, a szakszervezeteknek és a szakmai szervezeteknek közvetlenebb kapcsolatban (akció-egységben) kellene lenniük egymással. Kampányunkkal új erőt és új lelkesedést szeretnénk adni a kormányzattal tárgyaló ágazati delegációnak, és megerősíteni az ágazat közös követeléseit.

A “Megbecsülés-kampány” további lépéseit az aktuális eredmények / kudarcok fényében fogjuk alakítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

(0)